fredag 31 augusti 2012

Möten på Hälsoloppet

På dagens lugna distanspass över 9 km i 4:56-fart tänkte jag tillbaka på Hälsoloppet. Jag tänkte på alla människor jag träffade. Jag tänkte på Running Sweden gänget med Sten, Anna, Putte (?), Magnus och några till. Några hade jag träffat tidigare, och några hade jag inte träffat tidigare, men det var jättekul att träffa dom alla.

Jag tänkte på 4:30-Staffan som de flesta av er känner till. Jag tänkte på Staffan W och Jakob som jag träffade för första gången på Telge Stadslopp. Staffan W och Jakob är två riktigt duktiga löpare, och inte nog med det, de är två oerhört glada och positiva personer som sprider glädje omkring sig. På Hälsoloppet sprang Staffan W 10 km på 36:43, och Jakob vann helt överaskande 5 km på 16:57. Två riktigt roliga bekantskaper.

Jag tänkte på ett par Huddinge AIS löpare som jag träffade och pratade med. Under augusti har jag träffat dom på Enhörna Challenge, Telge Stadslopp och Hälsoloppet. Tyvärr har jag ännu inte lärt mig vad dom heter, men det är alltid lika kul att träffa dom.

Utan alla dessa möten hade Hälsoloppet inte varit lika roligt.

4 kommentarer:

Staffan sa...

Jag håller helt med dig!!!

Ingmarie sa...

Ja tänk så många man träffar via löpningen och bloggandet! :-)

Lennart sa...

Staffan - Jag vet :-).

Ingmarie - Ja, en helt ny bekantskapskrets.

Anonym sa...

Tack för dom snälla orden. Kan bara säga detsamma.
Vi kanske ses i Sickla på lördag?? Jag kommer köra milen där tillsammans med Jakob och brorsan.
/Staffan W