fredag 19 december 2014

En lång och seg förkylning

Jag blev sjuk. Efter lördagens pass fick jag 38-graders feber och ont i halsen, och sen dess har det varit helt uteslutet med löpning. Det är det imorgon också. Det blir minst 7-dagar utan löpning. 7-dagar som kan beskrivas med orden "en lång och seg förkylning".

"En lång och seg förkylning", som de senaste dagarna mest har yttrat sig som hosta, harklingar, och lite ont i lungorna, men ändå en förkylning som inte känns så farlig. Inte värre än att jag i flera dagar har tänkt att jag kan träna imorgon, men det har inte blivit så. Det har inte blivit någon träning imorgon.

Min långa och sega förkylning är en symptom på en bakterieinfektion som stämmer in på Mycoplasmabakterien. Mycoplasmabakterien är en bakterie som smittar via dropp och som kan orsaka den här känslan av "en lång och seg förkylning". Det kan ta flera veckor innan man känner sig helt frisk

Jag vet inte om det kommer att ta flera veckor innan jag känner mig helt frisk, men så länge jag känner som jag gör kommer jag inte att träna. Det skulle aldrig falla mig in.

Inga kommentarer: