måndag 8 februari 2016

Vem är den bästa Runner´s World skribenten?

Kenneth Gysing, LG Skoog, Claes Åkeson och Lars Södergård skriver alla i tidningen Runner´s World. På ett eller annat sätt skriver de texter i Runner´s World. De skriver texter med lite olika fokus, men de skriver texter som vi läsare läser. Som vi läsare begrundar. Vi inspireras.

Texterna i Runner´s World hjälper oss läsare att nå våra målsättningar. Utöver det så hjälper texterna oss också med att vidga våra vyer och se bortom horisonten. Bortom vardagens gråtrista träningspass. I senaste numret fick vi läsare till exempel se ända ner till Israel och Eilat Desert Marathon.

Men, vem är egentligen den bästa Runner´s World skribenten? Kan man säga att någon är bäst eller är alla beroende av varandra? Går det att utse vem som är bäst samtidigt som det kanske är variationen och hur de kompletterar varandra som är det bästa?

Det kanske är lite som en tv-serie. Som Seinfeld. Det kanske är en dålig jämförelse, men vad vore Jerry utan Kramer eller George? Ganska tråkig tror jag. Det går liksom inte att ta bort någon, men om man ändå tar bort någon så måste personen ersättas med en annan färgstark figur. Det är så att säga summan av vad alla gör som gör det hela bra.

Utan att utse vem som är den bästa skribenten på Runner´s World så vill jag ändå lyfta fram en skribent som ligger lite bakom de stora skribenterna. En skribenten som inte står längst fram och tar allt strålkastarljus, men ändå en skribent som jag känner ett väldigt stort förtroende för.

Skribenten jag tänker på är Sten Björnum. Sten Björnum är den som hjälper Runner´s Worlds läsare med skador och rehabilitering, och jag måste säga att han ger ett väldigt kompetent intryck. Han är mycket tydlig och konkret, och förtjänar lite ljus.

2 kommentarer:

Björn Suneson sa...

Tyst på bloggen nu undre en månad. Lennart, du har väl inte slutat med löpningen också?

Apropå RW och bra skribenter. Mediavänner AB, som bl a ger ut löpartidningen Spring, har gått i konkurs. Löparen, eldsjälen, den goda skribenten och chefredaktören BG Nilensjö kan vi inte läsa längre. Annonsörerna uteblev och tidningen måste läggas ner eller i bästa fall göra ett uppehåll. Synd, för jag gillade tidningen och har varit prenumerant under de 1,5 år utgivningen pågått. Tyvärr var den nog "för bra" för lilla Sverige, eller rättare sagt för smal. RW är både bred och smal och lockar också vanliga joggare, inte bara de riktigt inbitna.

Lennart, hoppas att du också gör en nystart och kommer tillbaka, såväl på bloggen som i tävlingsspåret.

Lennart sa...

Björn - Nä, jag tränar fortfarande. 5-6 mil/vecka men det är tungt. Jag fokuserar på annat ett tag men jag finns här :-).

Angående Spring så är det lite trist att de måste lägga ner då det ändå var ett alternativ.

Vi ses i spåret eller på en tisdag/torsdagsträning, om jag fortfarande får vara med :-)